No 14. līdz 15. novembrim Islandes inovāciju nedēļas organizatori EEZ Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvas “Inovāciju iepazīšana Islandē: iedvesma reģiona attīstībai” laikā izzināja jaunuzņēmumu atbalsta vidi Latvijā un dažādu radošo industriju uzņēmumus Latvijā.
Divu dienu laikā Islandes inovāciju nedēļas (IIW) organizatoriem bija iespēja izzināt Latvijas jaunuzņēmumu atbalsta sistēmu – uzzināt par LIAA atbalstu jaunajiem uzņēmumiem eksporta tirgos, dalībai starptautiskās izstādēs un tirdzniecības misijās par ko pastāstīja "Startup Latvia" pārstāvis Jānis Jēkabsons.
Tāpat iepazīts "Startup House Riga", kas ir mazāk nekā pirms gada izveidots inovāciju veicināšanas centrs jaunuzņēmēju kopienai Latvijā. Četros stāvos izvietotas koplietošanas telpas, konferenču zāle, kopstrādes un biroju telpas, klusuma kabīnes jaunuzņēmumiem un investoriem. Ar "Startup House Riga" mītošajiem uzņēmumiem un organizācijas darbību iepazīstināja vadītājs Kristians Jenčiuss.
Šeit mīt arī "Riga TechGirls" un "TechChill" komandas, ar ko islandiešiem bija iespēja aprunāties un dibināt kontaktus. "Riga TechGirls" vadītāja Anna Andersone pastāstīja par daudzajām izglītības programmām, ko piedāvā organizācija ne tikai Latvijā, bet ārpus tās robežām, sniedzot apmācības, mentoringu un atbalstu ar mērķi paplašināt redzesloku un raisīt interesi par tehnoloģijām. Tā kā IIW dibinātājas un galvenās organizatores ir piecas jaunas sievietes, tad sarunās ar "Riga TechGirls" viņas rada daudz kopīga potenciālai sadarbībai.
Savukārt "TechChill" ir starptautisks pasākums, kas jau 2025. gada februārī Rīgā pulcēs tehniskos un inovatīvos jaunuzņēmumus un savedīs kopā ar potenciāliem sadarbības partneriem un investoriem. Šāds pasākums Rīgā notiks jau 13. reizi. Ar "TechChill" komandas pārstāvi Anniju Mežgaili islandietēm izvērtās produktīva saruna, jo abiem pasākumiem ir līdzīgi mērķi, auditorija un izaicinājumi. IIW pārstāve jau ieplānojusi dalību "TechChill" pasākumā februārī.
Otrajā programmas dienā izzināti un apmeklēti vairāki uzņēmumi: sociālo uzņēmumu "Zvaigznāja komanda" (mūziķes Agneses Rakovskas radīts uzņēmums) piedāvā daudzveidīgu pakalpojumus mūzikas industrijai, realizē radošos projektus, kā arī jauniešiem māca mūzikas producēšanu un organizē dažādas muzikāli izglītojošas aktivitātes. Pēc tikšanās Agnese uzaicināta kā goda runātāja uz Islandes inovāciju nedēļu 2025. gada maijā.
Tāpat iniciatīvas laikā aizvadīta tikšanās ar digitālo mediju un reklāmas aģentūru "Wrong Digital", kas pazīstama ar tādu korporatīvo uzņēmumu kā "airBaltic", "LMT", "LiveRiga" un "Swedbank" mārketinga kampaņām, kas nav atstājušas vienaldzīgos. Islandieši uzzināja vairāk par galvaspilsētas popularizēšanas kampaņām un dažādu tehnoloģiju un nebijušu risinājumu ieviešanu pasākumos, pilsētvidē un reklāmā.
Programmas noslēgumā iniciatīvas dalībniekiem bija iespēja aprunāties ar "Draugiem Group" runas vīru Jāni Palkavnieku, kurš pastāstīja par grupas 15 uzņēmumiem, tostarp "Printful", "Mapon" un "RoadGames". "Tas bija iedvesmojošs stāsts par ceļu līdz pirmajam Latvijas vienradzim un daudzajiem izaicinājumiem tā ceļā, īpaši pandēmijas laikā," atklāj Zemgales plānošanas reģiona projektu vadītāja Sandra Grigorjeva.
IIW pārstāves pēc programmas atzina, ka EEZ Divpusējās sadarbības fonda iniciatīva bija vērtīga kontaktu iegūšanas platforma Islandes un Latvijas teck kopienu sadarbības veidošanai. Tāpat IIW interesējās par pārtikas un lauksaimniecības teck uzņēmumiem un iespējām nākotnē projektos sadarboties tieši šajās jomās.
Iniciatīva tiek īstenota EEZ grantu Divpusējās sadarbības fonda ietvaros.