Jelgavas tūrismā no šīs sezonas iedzīvotājiem un pilsētas apmeklētājiem pieejams nebijis, mūsdienīgs un videi draudzīgs jaunums - elektriskā laiva. To piedāvā Migo City - tūrisma pakalpojumu sniedzējs, kas savu darbību sācis pagājušajā vasarā.

Kā stāsta uzņēmuma līdzdibinātājs Mārtiņš Gedominskis, sākumā šāda tipa laivu meklējuši Ķīnas tirgū, jo tur ir lielāka izvēle, arī cenas mēdz būt zemākas. Uzņēmuma darbiniekiem bijis plāns doties uz tūrisma izstādi Šanhajā, Ķīnā, ko nācies atcelt ārkārtas situācijas dēļ. Mārtiņš stāsta, ka tur apskatāmas dažādas tūrisma elektro preces kā, piemēram, SUP dēļi, sērfinga dēļi, arī katamarāni. Arī cenām esot plašs diapazons - sākot no dažiem simtiem, līdz pat vairākiem tūkstošiem. Tā kā Ķīnas ražotāju saitē jau bija noskatīta 12-14 cilvēku ietilpīga laiva, bet braucienu nācies atcelt, tad konsultējušies ar domubiedriem Latvijā un noskaidrojuši, ka Latvijā ir laivu būvētājs “Dole Marine”, kas izstrādā arī elektriskās laivas. No šī uzņēmuma iegādāta laiva, ko vienlaikus var izmantot līdz astoņiem cilvēkiem, kurā iebūvēts gāzes grils, galds, mūzikas iekārta, led apgaismojums, saulessargs un navigācijas apgaismojums. Diametrā tā ir aptuveni 2,55 metrus plata - par vienu metru šaurāka nekā sākotnēji noskatītā laiva Ķīnā. Lai arī cena bijusi nedaudz augstāka, salīdzinot ar Ķīnas tirgu, tomēr atkrituši citi riski, kas var iekavēt visu preces saņemšanas procesu, piemēram, pārvadāšana, muita u.c. lietas.

Elektriskajai laivai ir divi akumulatori, kuri gan vienlaikus nestrādā - no sākuma viens, pēc tam otrs, ja pirmais izlādējies. Kopumā ar abiem akumulatoriem varot nobraukt astoņas stundas, kas gan vēl nav pārbaudīts, jo šobrīd laiva ir testēta līdz vidēji divām stundām dienā. Tāpat laivai ir lādētājs, lai to būtu iespējams efektīvāk uzlādēt.

Ja pieprasījums tūrisma sezonā būs stabils, tad uzņēmums izskatīs iespēju iegādāties vēl vienu - lielāku elektrisko laivu. “Tā kā Jelgavā kuģīšu jau ir daudz, tad šis ir alternatīvs variants, jo nav nepieciešams kapteinis, var sēsties un braukt paši. Cena demokrātiska lielākai grupai, jo tas ir izklaides pasākums - grils, dzērieni, paši stūrē un ir notikums,” teic Mārtiņš Gedominskis.

Uzņēmums “Migo City” savu darbību sācis pagājušā gada vasaras izskaņā, kad divi draugi (Mārtiņš Gedominskis un Ivars Oškalns) novērojuši, ka Jelgavas tūrismā ir brīva niša - nav pieejami elektriskie skuteri. Sākot uzņēmuma darbību, bijuši pozitīvi pārsteigti, jo bijis liels pieprasījums - cilvēki gaidījuši rindās, jo pastāvīgi trūcis braucamo. Tāpēc šogad papildināts uzņēmumā pieejamo transportlīdzekļu klāsts, iegādātas arī elektriskās mašīnām bērniem un laiva.

Zemgales Plānošanas reģions īsteno projektu Elektromobilitāte kā svarīgs atbalsts ilgtspējīgas mobilitātes un satiksmes vadības politikas instrumentiem (e-MOPOLI). Projekta mērķis ir veicināt videi draudzīgu mobilitāti, plānojot attīstību sektoros - attīstot infrastruktūru, ieviešot risinājumus zaļā transporta jomā, stiprinot videi draudzīgu transporta jomas pārvaldību, mudinot iekļaut šo tematiku attīstības un telpiskās plānošanas, kā arī investīciju procesos un dokumentos, lai veicinātu un nodrošinātu ES stratēģijas CO2 emisiju un oglekļa mazietilpīgas attīstības politikas realizāciju partneru reģionos un pašvaldībās. Katra videi draudzīga iniciatīva Zemgalē un Latvijā projekta kontekstā ir liels ieguvums gan iedzīvotāju izglītošanā, gan samazināto izmešu apjomā, tāpēc projekta komanda novērtē, ka Jelgavā ir tūrismu pakalpojumu sniedzējs, kas izmanto videi draudzīgus transportlīdzekļus.

Projekta kopējais finansējums - 1 792 053 EUR (ERAF līdzfinansējums - 1 355 118 EUR), bet ZPR budžets ir 136 610 EUR (ERAF līdzfinansējums - 116 118,50 EUR).

Šī publikācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs publikācijas saturu pilnībā atbild Zemgales Plānošanas reģions, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.

www.interregeurope.euwww.europa.eu

 

Informāciju sagatavoja:

Agnese Launerte

Sabiedrisko attiecību speciāliste
Agnese.Launerte [at] zpr.gov.lv